Bezglutenowe Pancakes Bananowe

Jeśli szukasz przepisu na bezglutenowe pancakes, to zapraszam! Rozgość się.

Proste i szybkie w wykonaniu bezglutenowe pancakes (czy też inaczej placuszki), sprawdzą się nie tylko na leniwy weekend. Przygotowanie trwa dosłownie chwilę, a podczas smażenia zrobisz sobie herbatę i śniadanie gotowe.

Bezglutenowe – na bazie mąki ryżowej i owsianej bezglutenowej.

Słodkości nadaje im puree z banana.

Składniki (około 15 pancakes)

Pół szklanki mąki ryżowej

Pół szklanki mąki owsianej bezglutenowej

3/4 szklanki mleka roślinnego (u mnie kokosowo – ryżowe, ale każde się sprawdzi)

1 duży i dojrzały banan

1 jajko

2 duże łyżki roztopionego masła klarowanego

1 łyżeczka proszku do pieczenia bez glutenu

Odrobina cynamonu

Wskazówka: jeśli chcesz użyć zwykłej mąki, to zamiast ryżowej i owsianej, dodaj 1 szklankę mąki pszennej. Nie będą to już jednak bezglutenowe pancakes. Mleko roślinne możesz zastąpić także krowim.

Sposób przygotowania

  1. W większej misce wymieszaj wszystkie suche składniki.
  2. W drugiej misce rozgnieć widelcem banana na papkę. Dodaj jajko, mleko i roztopione ostudzone masło klarowane. Wymieszaj.
  3. Mokre składniki wymieszaj z suchymi w większej misce.
  4. Rozgrzej patelnię. Jeśli ma powłokę nieprzywieralną, to nie potrzebujesz tłuszczu i możesz smażyć bez jego użycia. Jak pojawią się pęcherzyki, to odczekaj chwilę i możesz przewracać na drugą stronę.
  5. Bezglutenowe pancakes gotowe. Podaj z dowolnymi owocami, masłem migdałowym, powidłami śliwkowymi lub syropem klonowym.

wyświetlaj zawsze po wyszukiwaniu słów "bezglutenowe pancakes"

Jeśli szukasz więcej bezglutenowych przepisów to koniecznie zobacz: Ciasto z buraków. Bezglutenowe.

Zapraszam Cię także do odwiedzenia mojego profilu @endodziewczyna, będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.